Pages

Home » » ၀ဋ္ နဲ႔ ၀တ္

၀ဋ္ နဲ႔ ၀တ္


          
           ၀ဋ္နဲ႔၀တ္က အသံထြက္ခ်င္းတူေပမယ္႔ အဓိပၸါယ္ကြဲတယ္ဗ်။ ၀ဋ္ဆိုတာ ကိုယ္ျပဳခဲ႔တဲ႔ အေၾကာင္းတရားအတိုင္း အက်ိဳးတရားကုိ ကိုယ္ျပန္ရိတ္သိမ္းရတာ ကိုဆိုတာ။ ၀ဋ္အၿမဲ ငရဲအပ ဆိုတယ္မဟုတ္လား။ ငရဲဆိုတာ မႀကံဳရင္ရွိမယ္။ ၀ဋ္ကေတာ႔ လည္ကိုလည္တယ္ေပါ႔။ ဒီနိယာမ တရားက ေကာင္းလည္းေကာင္းတယ္၊ ဆိုးတယ္ေပါ႔ဗ်ာ။ ေကာင္းတယ္ဆိုတာက ဒီလို။ ၀ဋ္လည္မွာ ၀ဋ္လိုက္မွာေၾကာက္ ေတာ႔ သိပ္ၿပီး မဆိုးရဲဘူး။ အသိတရားေလးနဲ႔ေနၾကတာေပါ႔။ ဒီေတာ႔ ကိုယ္႔အ တြက္ေကာင္းတာေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ ဒီနိယာမကဆိုးတာ လည္း ရွိတယ္။ ဆိုးတယ္ဆိုတာက ကို္ယ္က အကုသိုလ္တစ္ခုခုလုပ္မိတယ္ဆိုပါစို႔။ ၀ဋ္ဆိုတာ ကိုယ္႔ဖာသာ ကိုယ္႔စိတ္ႀကိဳက္ျဖည္ယူလို႔ မရဘူး မဟုတ္လား။ ကိုယ္႔စိတ္ႀကိဳက္ျဖည္ယူလို႔ရမွေတာ႔ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္ၿပီး ေငြနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ရွင္းလိုက္ 
မွာေပါ႔။ ဘယ္ရမွာလဲေနာ္။ တစ္ခုပဲစဥ္းစားႀကည္႔။ ကိုယ္ကသူ႔အသက္သတ္လို႔ ေထာင္က် တယ္ပဲ ထားအံုး။ ေထာင္ကထြက္လာရင္ၿပီးၿပီဆိုေပမယ္႔ သံသရာမွာ မၿပီး ဘူးဗ်။ လာအံုးမွာ။ ဥပေဒက ၿပီးေပမယ္႔ သံသရာကမၿပီးဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ ၀ဋ္ဆိုတာ ျဖည္လို႔မရဘူး။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုကျဖည္ 
 ေပးမွကိုယ္ကလြတ္တာေလ။ဒါေပမယ္႔အဲ႔ဒီလိုလည္းအျဖည္ခံရေရာကိုယ္ကလည္းသံသရာေရွာ႔ရွိ
ေရာပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ၀ဋ္အၿမဲ ငရဲအပဆိုတာ ေကာင္းလည္းေကာင္းဆိုးလည္းဆိုးတယ္။ ကိုယ္က အကုသိုလ္မကင္းႏိုင္ဘူး ဆိုရင္ေတာ႔ မေကာင္းတာလုပ္ရင္မေကာင္း တာျဖစ္မယ္ဆိုတဲ႔ စကားႀကီး က ဘယ္မွာလာၿပီး သတင္းေကာင္းျဖစ္ေတာ႔မွာလဲ။ သံူသရာ၀ဋ္ကေစာင္႔ေနၿပီ မဟုတ္လား။ ဒီကမၻာမွာ ၿပီးျပည္႔စံုတဲ႔လူရယ္လို႔ တစ္ေယာက္ေတာင္မရွိဘူး။ မတ္ေဆြသေဘာတူရဲ႕လား။ ရုပ္အေခ်ာဆံုး၊ ပညာအတတ္ဆံုး အခ်မ္းသာဆံုး၊ အရွိန္အ၀ါအရွိဆံုး၊ ဥာဏ္အေကာင္းဆံုးဆိုတာ 
 ေလာကမွာမရွိဘူးေလ။ ဒါေတြက ႏိႈင္းၿပီးသာေျပာေနၾကတာ။ လူမွန္ရင္ တစ္ေနရာေတာ႔ ခ်ိဳ႔တဲ႔ေနၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ဒီလို မျပည္႔မစံုျဖစ္ေနတာဘာေၾကာင္႔လဲဆိုၿပီး အေျဖရွာရင္ ၀ဋ္လို႔ေျဖရ မလားပဲ။ ၀ဋ္ရွိလို႔ မျပည္႔စံုတာ၊ ခ်ိဳ႕တဲ႔တာေပါ႔။ ၿပီးေတာ႔ ေလာကမွာ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ၊အတၱ ကင္းသူဆိုလို႔လဲ ေလာကမွာမရွိဘူးေလ။ အနဲနဲ႔အမ်ားသာကြာတယ္မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင္႔ဒါကို လည္း၀ဋ္လို႔ ေျပာလို႔ရမယ္ထင္ပါတယ္။၀ဋ္ရွိလို႔ၿပီးျပည္႔စံုသူမျဖစ္ရတာ၊ ေလာဘေဒါသေမာဟအတၱ 
မကင္းၾကတာ၊ အိုရနာရေသရတာလို႔ ေျပာရင္ မမွားပါဘူး။ ဒီလိုဆိုေတာ႔ လူသာအားလံုးဟာ ၀ဋ္သူ ၀ဋ္သားေတြေပါ႔။ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ေနာက္ခံသမိုင္း၊ ထံုးတမ္းေတြမတူေပမယ္႔ ၀ဋ္သူ၀ဋ္သားေတြျဖစ္ပံု ကေတာ႔ အတူတူပါပဲ။
          တ၀မ္းပူနဲ႔ သတ္တဲ႔၀တ္ကေတာ႔ ၀တၱရားေပါ႔ဗ်ာ။ ဒါကေတာ႔ေကာင္းတယ္ဗ်။လုပ္သင္႔တာ 
 ေတြလို႔ လူတိုင္းကရႈျမင္ၾက တတာမဟုတ္လား။ ဒီေတာ႔ လင္၀တ္၊ မယား၀တ္၊ သားသမီး၀တ္၊ မိဘ၀တ္၊ ဆရာ၀တ္၊ အႀကီးအကဲ၀တ္၊ ငယ္သား၀တ္၊ မိတ္ ေဆြ၀တ္၊ သာသနာအရွင္သူျမတ္မ်ား ၀တ္ရယ္လို႔ ရွိၾကတယ္မဟုတ္လား။ဒီလို၀တ္ေတြေက်သူကို လူ႔ေဘာင္ကတန္ဖိုးထား တယ္။ အတုယူေလးစားတယ္။ ခ်ီးေျမွာက္ၾကတယ္။ မဂၤလာတရားေတြျဖစ္လို႔ သံသရာမွာေကာင္းစားမယ္႔ တရားေတြလို႔ ျမင္တယ္။ဒါေၾကာင္႔ငယ္ရြယ္တဲ႔အခ်ိန္ကတည္းကကေလးသူငယ္ေတြကိုလူႀကီးသူမ 
ေတြက  မဂၤလာ၀တ္ေတြသင္ေပးရတာ ေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ အဲ႔ဒီ၀တ္ေတြ အကုန္အစင္ေက်ရဲ႕လား လို႔ ေမးျပန္ရင္ေတာ႔  ဟင္႔အင္းလို႔ေျဖရမွာပါ။ ဒါေတြေကာင္းမွန္းသိ တယ္။ လုပ္သင္႔တယ္ဆိုတာ သိတယ္။  နားလည္တယ္။ လုပ္ဖို႔သူမ်ားကိုလည္း ကိုယ္ကအားေပးေနတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္ ဘယ္ေလာက္လုပ္သလဲေမးရင္ တတ္ႏိုင္သေလာက္လုပ္ခဲ႔တယ္။ လုပ္ေနတယ္ပဲေျဖရပါတယ္။ အကုန္အစင္လုပ္ၿပီးၿပီလို႔ မ ေျပာႏိုင္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ႔ ဒီ၀တ္ေတြက အကုန္အစင္လုပ္ဖို႔ လိုတဲ႔ ၀တ္ေတြပါ။ လုပ္ႏိုင္တာလုပ္ၿပီး မလုပ္ႏိုင္တာခ်န္ထား သေဘာမရွိပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ႔ မရတာခ်န္ထားဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ခ်န္ရမွာလဲ။ ဘယ္ေလာက္ၿပီးရမွာလဲဆိုတာ ကို မသိလို႔ပါပဲ။ လူေတြကကိုယ္႔စိတ္နဲ႔ကိုယ္သတ္မွတ္ၿပီး ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ေဖာ႔ေတြးေတြးတာေတာ႔ရွိတာေပါ႔။ စည္းကမ္းဆိုတာ ခ်က တည္းက လိုက္နာဖို႔ရည္ရြယ္ထားတာပါ။ မလုပ္ႏိုင္တာခ်န္ထားလို႔ေျပာရင္ ပ်က္ၿပီေပါ႔။ ဒါေၾကာင္႔၀တၱရားဆိုတာ အားလံုးကုန္ စင္ေအာင္လုပ္ဖို႔ တာ၀န္ရွိၾကတာပါ။ လူမွန္ရင္ ၀တ္ကိုျဖည္႔ဆည္းရမယ္ဆိုတာ  ယဥ္ေက်းတဲ႔လူ႔ေဘာင္က လက္ခံထားတာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ လူဟာ ေမြးလာကတည္းက၀တ္သူ၀တ္သားအျဖစ္ေမြးလာတာပါ။ ကေလးကစၿပီး သက္ႀကီးရြယ္အို ဘ၀အထိ အသက္အရြယ္၊ အလုပ္အကိုင္၊ ေနရာဌာနအလိုက္ ၀တ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖည္႔က်င္႔ၿပီး အသက္ရွင္သြားၾကရပါတယ္။ လူမွနသမွ် ၀ဋ္သူ ၀ဋ္သားမ်ားျဖစ္သလို ၀တ္သူ၀တ္သားမ်ားလည္း 
 ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အတၱမာန၊ ကိေလသာကင္းသူ၊ အိုနာေသဒုကၡလြတ္သူ တစ္ဦးမွ်မရွိလို႔ ၀ဋ္သူ၀ဋ္သားျဖစ္သလို ေကာင္းတာမွန္သမွ်၊ တရားတာမွန္သမွ်၊ ဓမၼမွန္သမွ်၊ ကုသိုလ္ မွန္သမွ်၊ စာရိတၱနဲ႔၀ါရိတၱမွန္သမွ်၊ သီလမွန္သမွ်၊ အကုန္အစင္ျဖည္႔က်င္႔ေဆာက္ တည္ အသက္ရွင္ဖို႔ တာ၀န္ရွိၾကတဲ႔၀တ္သူ၀တ္သားမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ကိုင္း၊၀ဋ္ကလည္းရွိတယ္။ 
 ၀တ္ကလည္းရွိတယ္။ ၀ဋ္ကိုေရွာင္လို႔မရသလို၊ ၀တ္ကိုလည္းမေရွာင္သင္႔ဘူး။ ဒုကၡနဲ႔ကိေလသာကိုလည္း သတ္လို႔မရသလို ဒါန၊သီလ၊ဘာ၀နာကို အကုန္အစင္ျဖည္႔က်င္႔ဖို႔ တာ၀န္ႀကီးက ရွိေနတာေပါ႔။ ကိုယ္တိုင္လည္း၀ဋ္သူ၀ဋ္သားျဖစ္ ၀တ္သူ၀တ္သားလည္းျဖစ္ေနတဲ႔ မိတ္ေဆြပဲအေျဖရွာၾကည္႔ ပါေတာ႔။ ၀ဋ္နဲ႔၀တ္၊ ဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာႏွစ္ခု အၿပိဳင္အဆိုင္ တြန္းလွန္ဖိစီးေနတဲ႔ ၀ဲၾသဃထဲက မိတ္ေဆြရဲ႕ လူဘ၀ဆိုတာ ဒါပဲလား။ ၀ဋ္နဲ႔၀တ္ ဘယ္သူက အႏိုင္ယူသြားမွာပါလိမ္႔။ ဒီေတာ႔ ဘယ္လိုအက်ိဳးဆက္ေတြ ျဖစ္လာမွာပါလိမ္႔။
          တမလြန္မွာ၀ဋ္မလည္ရေအာင္ ၀တ္ကျဖည္႔ဆည္းေပးႏိုင္မွာလား။ ၀တ္မွန္သမွ် သဲထဲေရသြန္ျဖစ္သြားေအာင္ ၀ဋ္ကပဲ ခ်ည္ပစ္လိုက္ေလမလား။ ျဖည္ႏိုင္ရင္ျဖည္။ မျဖည္ႏိုင္ရင္ အခ်ည္ခံရေတာ႔မယ္ထင္ပါရဲ႕။


Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2012. Miscellanys . All Rights Reserved